Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Автомобили
12 яну
2018
 
 

Ericsson, Nissan и Qualcomm се включиха в първия тест на V2X в Япония

Общо 6 компании ще оценяват ползите за автономната кола от спецификациите на 3GPP в Release 14

1010 прочитания

Снимка: Shutterstock

Група от автомобилни компании, телекоми и технологични доставчици обявиха плановете си да проведат първия полеви тест на клетъчната технология „автомобил към всичко останали обекти“ (C-V2X). Експериментът ще се проведе в Япония и трябва да демонстрира подобрения на обхвата, надеждността и времезакъснението на директната свързаност, използваща обхвата около 5GHz.

В съвместно изявление 6 компании - Continental, Ericsson, Nissan, NTT Docomo, OKI и Qualcomm – обявиха, че целта е да се докажат ползите от C-V2X, използваща технология за директна комуникация, дефинирана от 3GPP в спецификации на версия 14 (Release 14). Опитите трябва да покажат и допълнителните ползи от мрежово базираните комуникации, използващи стандарта LTE-Advanced.

Прочетете още: AT&T изненада конкурентите с планове за стартиране на 5G през 2018 г.

По време на експеримента Continental ще използва референтния дизайн на Qualcomm за C-V2X, която предоставя своя чипсет 9150 C-V2X с интегрирана поддръжка на глобалната навигационна сателитна система (GNSS). С този чипсет Continental ще създаде системи за свързана кола и ще ги интегрира в автомобили на Nissan.

Подготвителната работа вече тече и се очаква експериментът да започне през 2018 г., а сценариите за използване ще се съсредоточат върху директните комуникации между отделните превозни средства (V2V), превозното средство към инфраструктурата (V2I) и превозното средство към пешеходците , както и върху операции „превозно средство към мрежата“ (V2N) чрез клетъчни WAN комуникации с достъп до облака.

Според Накъл Дъгал, вицепрезидент продуктово управление в Qualcomm, технологията C-V2X със своите възможности за директна комуникация ще бъде важен фактор за подобряване на безопасността и подпомагане на шофьора. „Този експеримент в Япония е ключов момент от глобалното разгръщане на технологията C-V2X, която се очаква да стане стандартна функция в колите серийно производство през 2020 г.“, добави той.

Генералният директор на отдела за свързани коли в Nissan Тецуо Сасаки коментира, че данните, предоставени от този експеримент в реални условия, ще дадат възможност на производителя на автомобили да ускори своето развитие и да предложи нови услуги веднага след наличието на технологията 5G.

Главният технически директор на Ericsson Ерик Екунден заяви: „Решението C-V2X е уникално, тъй като предлага едновременно мрежово базирана и директна комуникация за V2X услуги. Чрез мрежово базираните комуникации се дават възможност за предоставяне на услуги за пътна безопасност и по-голяма ефективност на трафика, като се използва вече съществуващото покритие и проникване на клетъчните модеми и смартфони. Освен това се предоставя свързаност към разнообразни облачни услуги, предоставяне на широк набор от приложения и услуги с добавена стойност“.

През ноември Qualcomm участва и в други тест на технологията C-V2X, но в САЩ и в партньорство с Nokia, Ford и AT&T.

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Тод Англин, Progress:  София има страхотна общност от софтуерни разработчициТод Англин, Progress: София има страхотна общност от софтуерни разработчици

Конференцията DevReach се завръща в София, има месец до събитието, а всички билети вече са разпродадени, коментира главният евангелист на Progress.

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас