“ози сайт използва бисквитки (cookies). јко желаете можете да научите повече тук. –азбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  ƒискусии  •   ариерна зона  •  —ъбити€
COMPUTERWORLD | “ехнологии
05 €ну
2018
 
 

»нтелигентните говорители - най-бързо развиващата се потребителска технологи€

Ќосимата електроника, VR и AR отстъпват върха, сочи доклад на Canalys

2141 прочитани€

»нтелигентните говорители - най-бързо развиващата се потребителска технологи€

ѕо време на празниците Amazon и Google демонстрираха изключителна склонност да губ€т пари от продажба на интелигентни говорители (smart speakers), като об€виха редица промоции за своите продукти в търсене на по-висок пазарен д€л. “ова, разбира се, има своето просто об€снение - интелигентните говорители са най-бързо развиващата се потребителска технологи€, като изпреварват дори виртуалната и добавената реалност (AR, VR) и носимата електроника, сочи нов доклад на Canalys, според който доставките на интелигентни говорители през 2018 г. ще надхвърл€т 50 милиона бройки.

ѕо-конкретно, анализаторите очакват пазарът да нарасне до 56,3 милиона през тази година, което н€ма как да не се отрази положително на двете компании, които проправиха път€ на тази технолог€ с продуктовите си линии Echo и Home.

—јў ще продължат да бъдат най-важни€т пазар за интелигентни говорители, като се очаква доставките да достигнат 38,4 милиона през 2018 година.  итай ще бъде на второ м€сто, но с едва 4,4 милиона единици. ќчаква се —јў да задържат лидерството си поне до 2020 г. благодарение на комбинаци€ от фактори, включително достъпа до широколентова инфраструктура, готовността на американските потребители да приемат нови технологии, интелигентните домашни интеграции, които прав€т говорителите по-полезни и др.

¬  итай обаче на Amazon и Google ще им се наложи да се сблъскат с местните производители като Alibaba, JD.com и Xiaomi, като, според доклада на Canalys, технологичните гиганти н€ма да могат да измест€т местното производство, поне за момента.

«асилени€т интерес към интелигентните говорители ще даде възможност на компаниите в сектора да генерират значителни приходи извън продажбата на сами€ хардуер.

"ƒокато 2017 г. беше отлична година за интелигентни говорители по отношение на продажбите на хардуер, особено за Google и Amazon, през 2018 г. те ще се разви€т отвъд чисто хардуерната част със стратегически опити да си осигур€т допълнителни приходи от разрастващата се инфраструктура, базирана на Echo и Home", отбел€за Ћусио „ен от Canalys, и добав€, че възможностите за това са безкрайни, независимо дали става дума за дискретна реклама, пакети за абонамент за съдържание, премиум услуги или корпоративни решени€. ““ехнологи€та все още е в преходен период, а увеличените инвестиции от многобройните играчи в екосистемата ще стимулират растежа", см€та още „ен.

¬ече вид€хме, че Amazon предприеме действи€ в тази насока. ѕрез октомври компани€та въведе платени абонаменти за допълнителни умени€ на Alexa, а след това добави още такива и през ноември. —ъвсем наскоро се заговори и за разговори между Amazon и други компании за начина, по който те могат да рекламират на платформата Alexa.

–азвитието на Alexa е крачка към бъдещето на рекламата и нова епоха за компютрите - такава, в ко€то потребителите взаимодействат с мрежата, с търгови€та на дребно, с приложени€, с други устройства в дома си и с марки и реклами само посредством гласови команди.

Ќј…-Ќќ¬» Ќј…-„≈“≈Ќ» ѕ–≈ѕќ–Џ„јЌ»
»нтервю

—лайдшоу
»Ќ“≈–¬ё
»ван √еоргиев, Kaufland Service: –азвитието е ключово за бизнеса ни»ван √еоргиев, Kaufland Service: –азвитието е ключово за бизнеса ни

ћарката  ауфланд е позната у нас с веригата си от хипермаркети. ћалцина обаче зна€т, че от Ѕългари€ се поддържат н€кои от нейните ключови системи, както и че тук се разработват перспективни технологии, които тепърва ще бъдат внедр€вани в...

ѕ–»Ћќ∆≈Ќ»я
јЌ ≈“ј

 акво мислите за FireFox OS?

»нформаци€ за ¬ас