Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Човешки ресурси
05 яну
2018
 
 

Проучване: Не е добре да напуснеш бързо новата си работа

Средно $15 хиляди е цената на грешно подбрания служител, двойно повече струва загубата на добър работник, според онлайн проучване на CareerBuilder.

2890 прочитания

Снимка: Shutterstock

Около две трети от новите служители бързо осъзнават, че са направили грешен ход, като половината „членове“ на тази група подават оставка в рамките на 6 месеца, показва проучване на компанията CareerBuilder. Същевременно 75 на сто от служителите казват, че са лоялни на сегашния си работодател, но само 54% смятат, че компанията им е лоялна към тях.

Изследването е направено онлайн от Harris Poll в рамките на един календарен месец сред представителна извадка от 2257 мениджъри на агенции за подбор на персонала и HR професионалисти, както и сред 3697 служители на пълно работно време в компании от различни индустриални сектори на САЩ.

Прочетете още: 82 ИТ фирми на софийското издание на “Дни на кариерата”

Що се отнася до цената на грешките за новонаетите, то малцина пресмятат загубите от недообмисленото наемане. Според проучването на CareerBuilder, компаниите губят средно по 14 900 долара за всяко „лошо наемане“ на служител през последната година, като това е доста често срещана грешка - почти трима от всеки четирима работодатели (74%) заявяват, че са наели неподходящ за длъжността човек.

Грешните решения

Сред често срещните причини за лошия избор на служител работодателите посочват, че кандидатът не е имал всички нужни умения, но са смятали, че той може бързо да ги придобие. Така заявяват 35% от анкетираните. Други 33% твърдят, че вината е на кандидата, който е излъгал за своята квалификация, а 30 на сто са били притиснати от времето бързо да намерят човек за вакантната позиция.

Всъщност как работодателите оценяват „грешното наемане“? Според 54% от тях работникът не предоставя нужното качество, а според 53 на сто той имал „негативно отношение“. Половината „сгрешили“ работодатели пък обясняват, че новият служител не се е сработил добре с колектива.

Същевременно служителите, които „съжаляват“ за неправилния избор на работно място, твърдят, че средата е с „токсична работна култура“ (46% от напусналите новонаети), 40 на сто смятат, че управленският стил на ръководството е основната причина за бързото напускане, а 37% обясняват, че работните им задължения се разминават драстично с онова, което е пишело в обявата и обещаното по време на интервютата.

Не изпускайте добрите възможности

Въпреки че разходите за наемане на грешния човек за дадена позиция може да са високи, тези за „изпускане“ на добър служител са още по-големи, твърдят анализаторите. Според работодателите, средната цена за загубен добър работник тази година е била над $29 600. И въпреки почти една трета от анкетираните заявяват, че вероятно биха сменили работата си през следващата година.

Но преждевременното напускане на новата работа може невинаги да е правилният ход, твърди Сю Шеленберг за в. WSJ. Струва си да поемете дълбоко дъх, да се запитате какво не ви харесва за новото ви работно място и да видите дали можете да промените нещо.

„Не забравяйте, че започването на нова работа е стремеж към по-високо напрежение, така че събитията и ситуациите, които могат да предизвикат паника през първите дни, може да изглеждат различни само след няколко седмици, твърди тя. - И ако скоро след започването на новата работа все пак решите, че тя не е за вас, постарайте се да напуснете някак плавно, без скандали и сътресения. Много по-лесно ще си намерите нова работа, ако напуснете текущия си работодател без да изгаряте всички мостове“, допълва Сю.

Голямо ли е текучеството?

Повечето хора смятат, че големите и успешните компании успяват, защото поддържат добре мотивирани висококвалифицирани специалисти, които с всяка следваща година допринасят все повече за иновациите в своята компания. Какво показва обаче реалността.

За Facebook – 2,02 години, за Google – 1,9 години, в Oracle - 1,89 г., в Apple - 1,85 г., в Amazon - 1,84 години, в Microsoft – 1,81 години, в Airbnb - 1,64 години, в Snap Inc. - 1,62 години, а в Uber – 1,23 години.

Какво означават всички тези времеви периоди под 2 години? Това е средната продължителност на работа на един служител в тези компании”, пише в LinkedIn Андрю Бурков, глобален лидер на екипа за подбор на персонал в Google. Той е наистина впечатлен, че при подобни нива на текучество на кадрите тези фирми все още успяват да предоставят висококачествен продукт. „Разбираемо е, че много от хората използват тези компании като трамплин за получаване на по-висока заплата при по-малко стресираща среда, но като мениджър по подбор на персонала бих заревал с глас, ако екипът ми не успява да задържи по-дълго тези специалисти“, допълва той.

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
ИТ МЕНИДЖЪР НА ГОДИНАТА
Започна регистрацията за конкурса „ИТ мениджър на годината“

Започна регистрацията за конкурса „ИТ мениджър на годината“

Наградите на списание CIO и сдружението „Клуб на ИТ мениджърите в България” се дават за значителни постижения в областта на управлението и развитието на информационните технологии.
Фирмите представят

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Само за 6 месеца инициативата Vue Vixens е обучила над 400 жениСамо за 6 месеца инициативата Vue Vixens е обучила над 400 жени

Интервю с Джен Лупър, старши developer advocate в Progress и основател на Vue Vixens, лектор на конференцията DevReach 2018

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас