Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Бизнес
03 яну
2018
 
 

Huawei прогнозира забавяне на ръста на приходите през 2017 г.

Въпреки забавянето през миналата година, компанията си е поставила цел да се превърне в глобален лидер в рамките на следващите няколко години

1489 прочитания

От Huawei очакват увеличението на приходите им за 2017 г. да е на нива от 15% или 91,2 млрд. долара, което би било най-бавния растеж на компанията от 2013 г. насам, стана ясно от новогодишното съобщение на Кен Ху, ротационен главен изпълнителен директор на технологичния гигант.

 

1

Прочетете още: Във Франция съдят Apple заради забавяне на старите модели iPhone

Доставки

Ху бе категоричен, че, въпреки колебанията в инвестиционните цикли при телекомуникационните услуги, заявките за доставки на компанията остават на добри нива и през 2017 г. В същия момент Huawei е спечелила и от вълната на дигитална трансформация на бизнеса, като в рамките на годината е сключила сделки със 197 компании, попадащи в списъка Fortune Global 500 (45 от тях са във Fortune 100). "Бизнесът ни е изпълнен с потенциал и скоро ще избухне с огромна жизненост", смята Ху.

Потребители

Доставките на мобилни телефони са се увеличили с 10% на годишна база през 2017 г., като достигат 153 млн. бройки, което гарантира на компанията повече от 10% пазарен дял. Приходите по това перо се очаква да нараснат с около 30% на годишна база и да достигнат 236 млрд. юана, което също говори за най-бавен ръст от 2013 г. насам. Въпреки това, Ху е доволен и обяснява защо: "Ние твърдо запазваме мястото си сред трите най-големи производители на телефони в света и оставаме лидер на пазара в Китай".

През октомври Huawei официално представи своите устройства от серията Mate 10, базирани на най-новия процесор, оптимизиран с изкуствен интелект (AI), който се твърди, че е по-бърз дори от този на iPhone.

"През 2018 г. ще продължим да представяме уникални продукти и иновативни технологии, за да поведем световния пазар. Вярвам, че 2018 ще бъде първата година, в която ще стъпим на пътя към реалното световно лидерство", заяви от своя страна Ричард Ю, главен изпълнителен директор на потребителската бизнес група на Huawei, в отделно новогодишно послание. По думите му Mate 10 остава бестселър и на компанията ѝ е трудно да смогне на огромното търсене.

Иначе и през 2018 г. телекомуникационният гигант ще продължи да развива двупосочната си стратегия за налагането както на марката Huawei, така и на Honour. "Honour ще се стреми да доставя стилни нови устройства, които младите хора обичат, докато марката Huawei ще се стреми към по-голям пазарен дял във високия клас и да служи на по-широка аудитория”, коментира още Ю.

Облачни технологии

Анализирайки старта на облачното звено на компанията през 2017 г., Кен Ху коментира, че Huawei вече предлага 97 различни облачни услуги в 14 основни категории. "От създаването на Cloud BU, използването на ресурси и броят на потребителите ни в облака са се утроили. През 2017 г., след като обявихме намеренията си да сътрудничим в по-широк мащаб за редица предложения за обществени облаци, ние сме подготвили над 1000 стратегически партньорства по целия свят", разкри Ху.

Цели

Ротационният главен изпълнителен директор на Huawei очерта и целите в четирите основни бизнес области на компанията: "Направлението ни за доставки трябва да запази растежа си, да подобри качеството на договорите и активно да търси нови възможности за развитие. Корпоративната ни дивизия трябва да продължи да расте с по-бързи темпове и да се превърне в един от основните ни стълбове в рамките на пет години. В потребителската сфера трябва да подсилим основите си, да поддържаме положителен растеж и да продължим да подобряваме нивата на рентабилност, а инвестициите в облачните ни услуги трябва да вървят по план, за да подобрим конкурентоспособността на нашите продукти”, обясни Ху и добави, че, за да се адаптира към по-сложната структура на бизнеса, Huawei "постепенно ще създаде модел на децентрализирани операции".

"Отговорностите и авторитетът ще бъдат ясно определени, операциите ще бъдат по-ефективни, а надзорът ще бъде по-ефикасен. Това ще позволи на нашите бизнес звена да се развиват по начин, който смятаме за подходящ, докато работим под егидата на споделена платформа и споделена система от ценности", коментира още Ху.

Курс към значителен растеж

В бъдеще е ясно, че Huawei има за цел да продължи да доминира на пазара, като същевременно печели все по-голямо признание за потребителската си марка.

"Като глобален играч ние трябва да бъдем търпеливи и упорити, демонстрирайки нашата стойност и принос. Трябва да спечелим доверие, да продължим да подобряваме и да развиваме възприемчива бизнес среда, която може да подпомогне развитието на бизнеса ни на съвсем ново ниво и това да донесе не само десетки, а стотици милиарди долари приходи", пожела си ротационният главен изпълнителен директор на Huawei.

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
Фирмите представят

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Рагу Рагурам, VMware: Многооблачните среди са основна тенденцияРагу Рагурам, VMware: Многооблачните среди са основна тенденция

Рагу Рагурам е оперативен директор във VMware, отговарящ за продуктите и облачните услуги на компанията. В интервю за Computerworld той коментира кои са основните тенденции в областта на облачните услуги и какво ще донесе на клиентите...

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас