Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | ИТ проекти
21 дек
2017
 
 

Медицински комплекс „Д-р Щерев“ разчита и на чатбот с изкуствен интелект

4282 прочитания

Медицински комплекс „Д-р Щерев“ е високотехнологично лечебно заведение, в което са поставени основите на модерното лечение на безплодието в България с внедряването на най-иновативните методи и технологии.

С близо 30 години успехи в асистираната репродукция екипът на клиниката е помогнал на хиляди български жени и двойки да изпитат най-голямата радост – звънкия смях на бебе у дома. Лечебното заведение е пионер и в развитието на още една иновативна специалност – феталната медицина. През 2014 г. и 2015 г. специалистите на болницата за пръв път у нас успешно прилагат и внедряват в практиката живoтоспасяващи оперативни техники на неродени бебета още в майчината утроба.

Днес Медицински комплекс „Д-р Щерев” е високо ценен медицински комплекс за женско и семейно здраве, предлагащ цялостни грижи от подготовката за зачеване, през проследяването на бременността, до раждането, следродилното възстановяване и педиатричното проследяване. В своята ежедневна дейност екипът на клиниката разчита на модерните информационни технологии както в лечебната дейност, така и в административното обслужване и комуникацията със своите пациенти.

Прочетете още: Gartner: Започвайте да експериментирате с изкуствен интелект

Медицински комплекс „Д-р Щерев“

Основни бизнес предизвикателства

Медицински комплекс „Д-р Щерев“ получава на ден около 500 запитвания по телефон, имейл и в социалните мрежи, половината от които са за запазване на час или проверка на графика на лекарите. Обработката им отнема значителен ресурс на Контактния център на комплекса и оставя ограничено време за по-сложни въпроси на пациенти. За да оптимизира процеса и повиши удовлетвореността на пациентите си, комплексът решава да внедри чатбот с изкуствен интелект, разработен и имплементиран чрез Darvin.ai – иновативна платформа за автоматизиране на бизнес процеси на Progress.

Проектът за разработка и въвеждането на чатбота, създаден с Darvin.ai, има няколо цели:

  • да освободи ресурс и повиши продуктивността на Контактния център чрез автоматизация на определени бизнес процеси
  • да предложи на пациентите иновативен и удобен комуникационен канал за връзка с болницата по всяко време на денонощието и във всеки онлайн канал

Проектът включва интеграция на чатбота с вътрешната болнична информационна система на Медицински комплекс „Д-р Щерев“, новия уебсайт и популярните социални мрежи. Проектът се реализира в тясно сътрудничество с екипа на Darvin.ai в Progress в България.

ИТ решение

Чатботът автоматизира процесите за записване/промяна на час при лекар и проверка на графиците на специалистите в Медицински комплекс „Д-р Щерев“.

Визитка на ИТ проекта

Име на проекта: Създаване на чатбот, базиран на изкуствен интелект, за Медицински комплекс „Д-р Щерев“

Възложител: Медицински комплекс „Д-р Щерев“

Изпълнител: Progress

Локации: София

Стартиране/приключване на проекта:3 април 2017 - продължава

Категория: Здравеопазване

Чатботът е базиран на иновативната платформа на Progress за автоматизация на бизнес процеси с изкуствен интелект - Darvin.ai, разработвана от българския екип на Progress.

С Darvin.ai се създават интелигентни чатботове с възможност да бъдат обучавани като хора – с наличието на цели и конкретни стъпки, базирани на примери и данни от съществуващи системи. Това е възможно чрез т.нар. Cognitive Flow технология на Progress.

За разлика от традиционните чатботове, които в комуникацията си с хората, следват предварително зададени сценарии, създадените с Darvin.ai решения могат да се справят и с непредвидени въпроси. Това е вследствие на способността им да обработват естествен език (Natural Language Processing), което подобрява контекстуалното разбиране, точността и прогнозирането в разговорите. В основата на чатбота и съответно на Darvin.ai стои водещата иновативна платформа на Progress - Kinvey Backend-as-a-Service.

Чатботът е напълно интегриран с вътрешната болнична информационна система на Медицински комплекс „Д-р Щерев“ - Joystick - Health Care Management Systems. Darvin.ai автоматично „обучава“ чатбота да разбира и работи със съществуващите в нея данни, така че да може да „говори“ с пациентите. При наличие на сложен проблем от страна на пациента, чатботът има възможност да го насочи към оператор за специализирана помощ.

Чатботът на Медицински комплекс

Чатботът на Медицински комплекс "Д-р Щерев" в действие

Чатботът е достъпен на уебсайта на Медицински комплекс „Д-р Щерев“ и в платформите за съобщения на социалните мрежи като Facebook и Viber.

Гордеем се, че Медицински комплекс „Д-р Щерев е пионер в имплементирането на иновативни технологии и комуникационни канали, които осигуряват навременно, приятно и спокойно отговаряне на нашите потенциални и настоящи пациенти“, коментира Иван Тодоров, маркетинг мениджър и председател на Съвета на директорите на Медицински комплекс „Д-р Щерев“.

За нас грижата за пациента надминава границите на чисто медицинската помощ и започва още от първия досег на всеки един човек с нас – това може да бъде през нашия сайт, социалните мрежи или през останалите ни канали. Ползите от стартирането на чатбота са много - най-ценният резултат за нас са доволните пациенти и фактът, че ние сме тяхната предпочитана болница", добавя той.

За разлика от традиционните комуникационни канали, базираният на Darvin.ai чатбот позволява на голям брой хора едновременно да си записват час за преглед дори и в най-натоварените часове през деня, както и извън работно време.

Чатботът дава възможност на хората да общуват с болницата ефективно и естествено по начина, по който го правят с приятелите си – в социалните мрежи по всяко време на деня. Благодарение на внедрения изкуствен интелект, чатботът реагира като човек на разнообразни въпроси. Така технологията предлага висока потребителска ангажираност, удовлетворение и ефективност.

Eфект от ИТ решението

Чатботът подпомага комуникационния процес в Медицински комплекс „Д-р Щерев“ в три направления:

  1. Технологията освобождава 30% от дневното работно време на Контактния център, което досега е било заето от обаждания и запитвания за записване на час за лекар. Продуктивността на екипа се повишава и операторите могат да насочат вниманието си към други въпроси на пациентите, които пряко влияят върху тяхната удовлетвореност и усещане за получено добро обслужване.

  2. Чатботът улеснява достъпа на пациентите до възможността да запишат час дори в периодите на пиково натоварване на Контактния център, когато често се налага изчакване на телефонните обаждания или забавяне на писмени отговори.

  3. Чатботът влияе върху привличането на нови пациенти. Проучванията и опитът на Медицински комплекс „Д-р Щерев“ показват, че поради спецификата на медицинските грижи, предлагани в болницата, част от пациентите предпочитат непряката онлайн комуникация пред директното телефонно обаждане за записване на час. Чрез чатбота тези пациенти могат бързо и лесно да запишат час, без да им се налага да общуват пряко с представител на екипа на болницата.

От пускането на чатбота през април 2017 г. досега с него са общували близо 800 човека. Те са си разменили с него над 15 500 съобщения. Ползваемостта му се увеличава в пъти след интегрирането му на сайта в началото на декември 2017 г. и броят записани часове за лекар в болницата нараства значително в сравнение с преди. Новата технология се приема изключително добре от пациентите заради гъвкавостта и удобството, което предлага.

Потенциал за развитие

Чатбот системата за записване на часове стартира с възможност за резервиране на час за акушер-гинеколог, като през новата 2018 г. се планира разширяване на броя на специалностите. Ще се включат педиатрия, ендокринология, андрология-урология и др. Системата дава възможност да се добавят нови специалности и лекари съобразно стратегиите за разширяването на Медицински комплекс „Д-р Щерев“.

„След ефекивната оптимизация на бизнес процесите и позитивната обратна връзка от пациентите на Медицински комплекс „Д-р Щерев“, забелязваме засилен интерес на други организации от сферата на здравеопазването към чатбот технологията“, коментира Христо Борисов, директор „Управление на продукти – Darvin.ai“ в Progress. „Въпреки че здравеопазването разчита на много високотехнологични решения за диагностика и решение, в глобален мащаб секторът все още изостава от имплементирането на технологичните иновации в комуникацията и извънболничната грижа към пациента. С Медицински комплекс „Д-р Щерев“ направихме първата стъпка в тази посока и се надявам, че много други болнични заведения ще последват нашия пример.“

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Сергей Белоусов, Acronis: Отваряме развоен център в СофияСергей Белоусов, Acronis: Отваряме развоен център в София

Сингапурският специалист в областта на архивирането, възстановяването и защитата на данни създава свой голям инженерингов център в София, в който до 2-3 години трябва да работят над 200 високовалифицирани специалисти. Това обяви главният...

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас