Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Дронове
18 дек
2017
 
 

Ще има общоевропейски правила за дронове и под 150 кг

3394 прочитания

Гражданските дронове могат да генерират приходите в размер на около 15 милиарда евро за страните от Европейския съюз, а до 2050 г. индустриите, свързана с безпилотните летателни апарати, биха създали поне 150 хиляди работни места, показват изчисленията на Европейската комисия.

Именно затова евродепутатите и представителите на Съвета на министрите договориха в началото на декември т.г. общоевропейски правила за гражданско използване на дронове. Днес моделите под 150 кг, а такива са повечето дронове за граждански цели, попадат под юрисдикцията на националните органи, като по този начин производителите и операторите на тези машини трябва да се съобразяват с 28 различни изисквания при конструирането и безопасното им управление.

Прочетете още: Amazon патентова дрон, който в случай на инцидент се саморазпада

Договорените между ЕП и Съвета правила поставят основните изисквания на ЕС по отношение на безопасността, сигурността и неприкосновеността на личния живот по отношение на дроновете. Оттук нататък на Еврокомисията е възложена задачата да определи по-конкретните изисквания, включително за кои видове безпилотни летателни средства ще се налагат ограничения като максимална височина на летене и максимален радиус на действие, задължителни функции за избягване на сблъсъци, за стабилизиране на полета и за автоматизирано кацане.

Същевременно държавите членки на ЕС да осигурят задължителна регистрация на пилотите на дронове, които могат да причинят значителна вреда на хората (най-често при сблъсък с тях) или модели, които създават риск за неприкосновеността на личния живот, сигурността или околната среда. Самите дронове ще трябва да имат специална маркировка, така че по-лесно да бъдат идентифицирани.

Договореният задължителен регламент актуализира и законодателството на ЕС за безопасността в авиационния сектор. През следващото десетилетие се очаква удвояване на въздушното движение и евродепутатите и министрите от Съвета се опитват да създадат по-гъвкава общоевропейска система, базирана на оценка на риска. Подобна система би позволила да бъдат идентифицирани по-рано потенциалните заплахи, така че да се гарантира високо ниво на безопасност, но и да се осигури конкурентоспособност на европейската авиационна промишленост.

„Днешното споразумение е много добра новина за авиопътниците и индустрията. Доволен съм, че успях да прокарам в окончателния текст всички предложения на ЕП“, заяви докладчикът Мариан-Жан Маринеску от ЕНП, Румъния. Според него, „разпоредбите относно дроновете представляват първите правила на общоевропейско равнище за тези нови участници във въздушния трафик. Правилата ще гарантират безопасността, сигурността и защитата на личния живот на гражданите на ЕС“, коментира той.

Дроновете, които ще бъдат обхванати от правилата на ЕС за безопасност, са моделите, които в случай на сблъсък с човек могат да прехвърлят енергия над 80 джаула. Евродепутатите се опитаха да наложат регистрационен праг за дронове над 250 грама, но европейските правителства не се съгласиха.

Страните членки на ЕС и Европейският парламент преговарят по въпроса с дроновете повече от година, като темите бяха свързани не само с регистрационния режим, а и с това дали те трябва да покриват международни стандарти за въглеродни емисии.

Освен за дроновете, предварителното споразумение обхваща и записите от разговорите в пилотската кабина, които трябва да бъдат свалени „на земята“ в реално време в случай, че самолетът се намира в беда. Европарламентът се стреми да бъде избегнато повторение на злополуката с полета на Малайзийския авиолинии, чийто самолет изчезна преди 3 години във водите на Индийския океан с 239 пътници на борда. Точните критерии, при които самолетът ще бъде оборудван с черни кутии, чиито записи ще бъдат сваляни в реално време, ще бъдат определени пак от ЕК, а на по-късен етап одобрени и от страните членки.

Предстои одобрение на предварителното споразумение от Съвета на министрите и гласуване на окончателните текстове в пленарна зала. Това се очаква да стане в началото на 2018 г.

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
Интервю

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Иван Георгиев, Kaufland Service: Развитието е ключово за бизнеса ниИван Георгиев, Kaufland Service: Развитието е ключово за бизнеса ни

Марката Кауфланд е позната у нас с веригата си от хипермаркети. Малцина обаче знаят, че от България се поддържат някои от нейните ключови системи, както и че тук се разработват перспективни технологии, които тепърва ще бъдат внедрявани в...

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас