Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | ERP, CRM, BI
08 дек
2017
 
 

Анализът на бизнес данни – задължителен компонент в стратегията на успешната компания

1831 прочитания
Страница 1 от 3

Виргиния Стаматова

През 2017 г. сравнително младата автомобилна компания Tesla е оценена от по-скъпо гиганта General Motors, въпреки че той продава много повече автомобили. Това се дължи на факта, че инвеститорите се интересуват повече от бъдещето на дружеството, отколкото от неговата история. Една от причините за успеха на Tesla е дигитализацията: автомобилите на марката използват Големи данни, системи за анализ (BI) и IoT и така се превръщат в самоусъвършенстваща се машина. Сензорите на автопилотната система предават данни към централния офис и останалите коли на компанията.

По пътя на дигитализацията върви и брандът за спортни стоки Asics. Наскоро японската компания закупи приложението за бягане KeyRunners. В съобщение до медиите тя обясни, че да се произвеждат продукти вече не е достатъчно и затова се насочва към използването на инструменти, чрез които да поддържа мотивацията и емоцията у потребителите си. По същия път отдавна вървят и други спортни гиганти като Nike, Adidas и Puma.

Вече няма индустрия, в която успешните играчи да не залагат на активно и целесъобразно използване на информацията, за да постигнат увеличаване на рентабилността и подобряване на обслужването си. Как данните могат да доведат бизнеса до успех? Управление на финансовите потоци в условията на дигиталната икономика Проучване на Deloitte, обхващащо 400 компании, сочи, че между 45 и 33 на сто от компаниите определят като средна видимостта на приходите и разходите, а това показва, че в този аспект съществува потребност от подобрение и оптимизация.

Компаниите са изложени на натиск от различни фактори: глобализацията и конкуренцията ги карат да се борят за клиенти, а регулаторите поставят различни изисквания към тях. Това налага използването на по-усъвършенствани методи за намаляване на разходите, както и различни симулации, базирани на гранулирани данни от типа "какво ще се случи, ако". Например ще намалеят ли приходите на компанията, ако намалим с 20% бюджета за ИТ?

Какво предлага SAP на пазара за аналитични решения и методологии?

На 23 ноември в София SAP проведе SAP Analytics Day, където представи най-новото от своето портфолио за аналитични решения и софтуери. От показаните решения избрахме следните теми: SAP Analytics Cloud e облачно аналитично решение на SAP, в което може да се обработват големи количества данни, събрани чрез хиперсвързаността, Интернет на нещата, различни вътрешни и външни източници, складове за данни. Започва се със събиране на сурови данни, които след това се складират в хранилища (data warehouse) и се стандартизират.

1 23
НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Тод Англин, Progress:  София има страхотна общност от софтуерни разработчициТод Англин, Progress: София има страхотна общност от софтуерни разработчици

Конференцията DevReach се завръща в София, има месец до събитието, а всички билети вече са разпродадени, коментира главният евангелист на Progress.

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас