Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Смартфони
05 дек
2017
 
 

Kantar: Късното пускане на iPhone X коства на Apple пазарен дял

1240 прочитания, 0 коментара

Последните данни в Kantar Worldpanel ComTech за пазарните дялове на операционните системи (OS) при смартфоните показват, че за третото тримесечие на 2017 г. делът на iOS е намалял на ключови пазари. Това е пряко следствие от факта, че флагманът iPhone X не е бил пуснат в продажба през октомври. И докато Windows продължава да губи позиции, Android е успял да спечели 4,3% на петте големи пазара в Европа*, 8,2% в САЩ и 7,5% в Япония. Китай остава единствения светъл лъч за Apple, където делът му се е покачил с 0,5% до 17,4% за тримесечието.

Kantar: Късното пускане на iPhone X коства на Apple пазарен дял

Доминик Сунебо, директор в Kantar Worldpanel ComTech коментира, че спадът на пазарния дял е бил неминуем с оглед на сравняване представянето на iPhone 8 с това на iPhone 7 от 2016 година.

Прочетете още: За какво използва Apple данните от Face ID?

„Този спад е значим и оказва натиск върху представянето на iPhone X. Имайки предвид предлаганата от него пълна промяна, потребителите вероятно изчакват с вземането на решение за покупка, за да могат да тестват iPhone X и да преценят дали по-високата цена, в сравнение с iPhone 8, си струва за тях“, пояснява той.

Към октомври 2017 35,5% от базовите клиенти на Apple в Европа и САЩ притежават своите апарати iPhone повече от две години, което е увеличение с 30,1% спрямо година по-рано и значително бъдещо търсене сред потребителите на Apple. Синебо прогнозира, че по отношение на стойността, средната продажна цена на iPhone X ще компенсира спада при продажбите на по-старите модели iPhone.

В Китай и петте водещи играчи показват силен ръст, а конкурентите им изостават сериозно. За третото тримесечие на тази година на петте водещи марки - Huawei, Xiaomo, Apple, Vivo и Oppo – се падат 91% от продажбите, срещу 79% през миналата година. Конкурентите им - Meizu, LeTV, Coolpad, ZTE и Lenovo – са изгубили своята инерция и някои трудно достигат дори до 1% пазарен дял. Представянето на Samsung в Китай продължава да се влошава, като делът му е паднал до едва 2,2% от пазара.

*- петте големи пазара в Европа са Германия, Великобритания, Франция, Италия и Испания.  

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
Фирмите представят

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Тод Англин, Progress:  София има страхотна общност от софтуерни разработчициТод Англин, Progress: София има страхотна общност от софтуерни разработчици

Конференцията DevReach се завръща в София, има месец до събитието, а всички билети вече са разпродадени, коментира главният евангелист на Progress.

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас