Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Интернет на нещата
21 ное
2017
 
 

Виртуалните асистенти са незаменим помощник на носимата електроника

Симбиозата между двете ще бъде следващата голяма крачка в развитието на потребителските технологии.

3482 прочитания
Страница 1 от 3

1

Филмът “Стар Трек” беше прав в предвижданията си - в близкото бъдеще ще комуникираме с компютрите най-вече чрез говор. Като с хора. Но за да бъдат тези компютри достъпни за незабавно взаимодействие, те трябва да са прикрепени по някакъв начин към телата ни или директно имплантирани – т.е. става дума за виртуални асистенти, интегрирани в носима електроника (т.нар. wearables).

Мненията на технолозите и разработчиците са противоречиви, когато става дума за обвързване на виртуалните асистенти и носимата електроника – едни харесват идеята и разчитат на нея, други са скептично настроени. Съществуващото недоверие и разнобоят в професионалната общност показва, че симбиозата между тези две технологии надали ще бъде бъдещето на компютърната наука, но все пак тя ще се случи. По-надолу ще стане ясно защо този сценарий е неизбежен.


Носимата електроника като мобилен виртуален асистент

Начинът, по който трябва да мислите за носимите технологии, е като за мобилни версии на “умните” асистенти от типа на Amazon Echo, Google Home и Apple HomePod.

Този месец бе отбелязан тригодишният юбилей от старта на Amazon Echo. Когато платформата беше представена, медиите използваха определения като "лудо", "странно", "не много полезно" и "нищо ново", за да я опишат. Почитателите на технологичните новости се насочиха веднага към социалните медии, за да изразят презрение към виртуалния асистент на Amazon, като го обявиха за "безсмислен", защото смартфоните вече имали подобни виртуални асистенти, т.е. това не било иновация. Телефонните асистенти бяха и продължават да са доста лесни за използване, така че допълнителното "удобство" просто да говорите със стаята си е глупаво, смятат и до ден днешен много хора.

Тази гледна точка се основава на фалшивото предположение, че новите технологии се превръщат в масови, защото са необходими, практични или дори полезни. Критиците имат обаче право за едно нещо - никой не се нуждае от виртуален асистент. Но това също така е вярно и за смартфоните, 4K телевизорите или дроновете. Нуждата фактически няма нищо общо с това, че технологиите, които променят културата на потребителите, се превръщат в "масово използвани".

Технологичните продукти стават масови, защото хората се чувстват добре, докато ги използват. Ето защо Amazon Echo е хит, избран от най-големите технологични компании в индустрията. Затова вместо да мислите за виртуалните асистенти като за устройства, продукти или технологии, мислете за тях като за инструменти, даващи възможност за специфично човешко поведение. С виртуален асистент у дома просто си говорите и получавате звуков отговор или резултат като включване на осветлението например. Това по някакъв начин е удовлетворяващо, а удовлетворението е това, което трасира пътя на технологиите до крайните потребители.

Прогноза за следващите 4 години -->

1 23
НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
Фирмите представят

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Сергей Белоусов, Acronis: Отваряме развоен център в СофияСергей Белоусов, Acronis: Отваряме развоен център в София

Сингапурският специалист в областта на архивирането, възстановяването и защитата на данни създава свой голям инженерингов център в София, в който до 2-3 години трябва да работят над 200 високовалифицирани специалисти. Това обяви главният...

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас