Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | ИТ проекти
14 ное
2017
 
 

SAP ERP 6.0 интегрира бизнес процесите в ДП „Пристанищна инфраструктура“

2182 прочитания, 0 коментара
Страница 2 от 4



„Стартирахме проекта с определяне на екипите – отговорности и задължения на всеки участник, определихме процедурите за комуникация, ескалация на проблеми, процедури за решаване на открити въпроси и искания за промени - коментира Елена Николова, ръководител проект от Стемо. - Набелязахме основни рискове, които ще контролираме и управляваме по време на процеса.“

На първите работни срещи със служителите в ДППИ са уточнени бизнес процесите в организацията. В резултат е изготвена концепция за внедряване, която заедно с техническото задание стават задължителни документи за проекта. По време на настройването на системата са подготвени тестови данни за миграция. „Благодарение на този тест на 1 януари 2017 г. имахме изчистени данни, готови за миграция. Подложихме системата и на многобройни други тестове – по отделни функционалности, стрес тестове, верификации, които доказаха, че тя отговаря на изискванията“, допълва Елена Николова. Веднага след това започва обучението на служители и подготовка за работа в продуктивен режим. Днес всички бизнес процеси се регистрират в SAP решението на ДППИ.

Бизнес процесите, които са обхванати от ИИС:

  • Финансово счетоводство и дълготрайни активи. Осигурява се автоматично осчетоводяване в реално време на всички бизнес транзакции, регистрирани в различни функционалности на ИИС. Изготвят се законово изискуеми отчети. Отчитат се бизнес процеси, свързани с дълготрайни активи, и се осъществява интеграция с ГИС системата на ДППИ.
  • Управленско счетоводство. Системата подпомага планирането, отчитането и контролирането на разходите на ДППИ. Освен това помага при изчисляване на планова и фактическа себестойност на пристанищни такси, които са едно от сериозните приходни пера за предприятието. Системата генерира редица справки и анализи на пристанищните такси по различни сечения.
  • Управление на бюджета и инвестиции. Системата помага при планиране, отчитане и контролиране на инвестиционната програма на ДППИ, следи изпълнението на годишния бюджет на ДППИ по различни източници на финансиране.
  • Управление на проекти. Всички нaционални и европейски проекти се планират, като бюджетът и изпълнението им се следят в системата. Тя обслужва и пълния процес на доставка по тези проекти – от регистриране на обществена поръчка през договор до контрол на изпълнението на този договор.
  • Управление на покупки и складови наличности. Проследява се целият жизнен цикъл на покупки от избор на доставчик през сключване и изпълнение на договора. Въведена е и процедура по одобрения на заявки за покупки.
  • Ремонт и поддръжка. В ИИС е изградена пълна структура на съоръженията на ДППИ, като помага при планиране на поддръжка на съоръжения, както и при извършване на авариен и текущ ремонт.
  • Управление на продажбите. Това е една от по-сложните задачи, тъй като включва интеграция със специализирани системи за отчитане на визити. Реализиран е „калкулатор“ за автоматично изчисление на такси на база регистрираните визи, а след приключване на тези визити системата генерира автоматично фактури.
    12 34
НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
ТОП100 НА ТЕХНОЛОГИЧНИТЕ КОМПАНИИ


Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Тод Англин, Progress:  София има страхотна общност от софтуерни разработчициТод Англин, Progress: София има страхотна общност от софтуерни разработчици

Конференцията DevReach се завръща в София, има месец до събитието, а всички билети вече са разпродадени, коментира главният евангелист на Progress.

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас