Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Бизнес
06 ное
2017
 
 

GfK: Дилърите на печатни продукти трябва да намерят „златната“ ниша

На мода излизат малките фотопринтери и моделите с технология CISS, коментираха от агенцията на конференцията на Solytron.

2471 прочитания, 0 коментара

Александър Томашевич, глобален мениджър за офисните продукти в анализаторската агенция GfK

Пазарът на печатни продукти и услуги е изправен пред редица промени и предизвикателства. Продажбите спадат леко, все повече фирми преминават към технологиите за безхартиен офис, но в същото време мастиленоструйният печат навлиза все повече в B2B пазарите, което се дължи и на новите бизнес модели, разработени и предлагани от производителите на корпоративните клиенти.

Това заяви Александър Томашевич, глобален мениджър за офисните продукти в анализаторската агенция GfK, отдел „Retail and Technology“, на традиционната дилърска конференция на Solytron. Дистрибуторът организира „Printing Day“ от 2014 г. насам, като тази година събитието събра над 150 дилъри, а своите нови предложения демонстрираха партньорите на Solytron от Brother, Epson, HP, Lexmark и Xerox.

Прочетете още: Solytron свързва B2B платформата си с ERP системите на своите дилъри

“2016 година беше доста трудна, пазарната ситуация и през 2017 г. също е доста предизвикателна“, допълни Томашевич. Според анализатора, разпределението на приходите от хардуерни продукти за печат и от консумативите за тях остава почти същото, като 35 на сто се падат на хардуера, а 65% - на касетите за лазерни и мастиленоструйни устройства. В редица региони по света, включително в Европейския съюз, страните от ОНД и др, приходите от мастиленоструйните модели растат по-бързо от лазерния сегмент, главно заради прилагането на нови бизнес модели, специфични за отделните пазари, например т.нар. устройства с технология CISS (система за непрекъснато подаване на мастило) .

Именно решенията със CISS технология, лазерните мултифункционални устройства (и монохромните, и цветните) и малките фотопринтери постигат стабилен ръст на приходите, а освен това продажбите през интернет продължават да нарастват.

Бизнес принтерите с мастиленоструйна технология отчитат лек растеж в Западна Европа, но в Източна Европа и страните от ОНД продажбите не са толкова добри, показват данните на GfK.

“Риселърите в България смятат, че мобилните технологии и облачните услуги са сред най-важните тенденции през тази година, определяйки бъдещето на дигиталния печат“, коментира Томашевич.

При лазерната технология ръстът се дължи основно на мултифункционалните модели. В Западна Европа клиентите търсят все повече цветни МФУ, макар и по-базови модели (общо около 30% от приходите от печатни устройства за първите 8 месеца на 2017 г.). В Източна Европа също се забелязва оживление в този сегмент, като делът на цветните мултифункционални модели е нараснал от 16% през м.г. на 18,6% през тази.

Интернет продажбите генерират все повече приходи в повечето региони, като през този канал се реализират 28% от продажбите на офис продукти в Европа, а делът на ИТ продуктите е около 20 на сто, допълват от GfK.

„Икономическият период е сериозно предизвикателство и за доставчиците, и за дилърите на печатни решения. Ако областите, в които се очаква растеж, бъдат идентифицирани и използвани правилно, е възможно подобрение на бизнеса на цялата верига за доставки“, смята мениджърът от GfK. За страните от Източна Европа тези области са CISS устройствата и малките фотопринтери, докато в страните от ОНД дилърите могат да разчитат и на проекти, включващи лазерни МФУ (18% годишен ръст), докато в Западна Европа скокът при малките фотопринтери е още по-впечатляващ – над 67 на сто.

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
ТОП100 НА ТЕХНОЛОГИЧНИТЕ КОМПАНИИ


Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Тод Англин, Progress:  София има страхотна общност от софтуерни разработчициТод Англин, Progress: София има страхотна общност от софтуерни разработчици

Конференцията DevReach се завръща в София, има месец до събитието, а всички билети вече са разпродадени, коментира главният евангелист на Progress.

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас