Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | ИТ проекти
25 окт
2017
 
 

"ЧЕЗ Трейд" увеличи с 20 на сто продажбите си чрез Salesforce CRM

3407 прочитания, 0 коментара
Страница 2 от 2

Работата по внедряването започва през юли 2016 г. В компанията разписват процесите си надлежно. Експертите на "Некст Консулт" консултират екипа през цялото време – от преглед на процесите и дефиниране на изисквания до въвеждането на нови практики. Идентифицирани са основните бизнес процеси. На тази база е създаден „блупринт“ – своеобразно задание на проекта, което дава начало на процеса на разработка.

Работата със системата започва ударно, от началото на януари 2017 г. Рязкото начало изисква бързо свикване, но търговците на фирмата бързо влизат в ритъма на новата система.

„При нас управлението на продажбите е сложно – ние не продаваме стока, която е на склад, а стока, която се купува и продава всеки час, всеки ден. Търгуваме на пазар на едро, калкулираме добавки, анализираме графики, планираме цялостно процеса по покупки и продажби – всичко е комплексно, интегрирано и непрекъсваемо”, обяснява Владимир Дичев.

Внедреният продукт

Избраната Salesforce CRM система обхваща консолидирането и управлението на цялата налична информация за клиентите, всички точки на продажба, оферирането и калкулацията на цени, одобрението на оферти, изготвянето на договори, нива на одобрение на договори, управлението на договори с клиенти (анекси към договори, предоговаряне, валидност и др.), управление на финансовите взаимоотношения с клиенти (проследяване и контролиране на договорните условия за плащания в срок, кредитен рейтинг, паричните потоци, вливащи се в компанията), поддържане на регистър входяща/изходяща поща, прогнозиране и планиране на продажбите, автоматично генериране на множество справки в различни сечения и нива, анализ на търговската активност, маржове от продажби и др.

Следи се представянето на търговската сила с индивидуално управление на линията на продажбите, изчислява се степента на успеваемост на ниво служител, екип, регион, компания.

Salesforce CRM е облачно решение, базирано на Force.com платформата. Ползването става на абонаментен принцип, като за целта е необходима единствено интернет връзка. Системата е достъпна през всякакви устройства, като за мобилен достъп е необходимо да се свали допълнително приложение от Play Store или App Store.

Осъществена е връзка със съществуващата система за енергиен мениджмънт на ниво акаунт и точки на доставка. На счетоводна система се подава информация за сключените договори,цени и срокове на доставка за целите на билинг процеса. 

Като един “мини Google”

Осезаемо ускорена дейност и ръст на продажбите са основните ефекти, които отчитат от дружеството. Друг плюс е отсъствието на хардуерна инфраструктура, без скъпи мрежи, сървъри и центрове за съхранение на данни. 

“От една страна, търговците се успокоиха, тъй като вече не се налага да се обаждат на своя директор или да пишат мейли – обяснява още Дичев. – Всичко, което бе разпиляно по екселски таблици и други системи, го интегрирахме и събрахме на едно място. Получи се нещо като един “мини Google”: пишеш нещо в системата и ти излиза цялото досие на клиента.”

Бързото въвеждане на Salesforce се приема лесно от търговците на "ЧЕЗ Трейд", смята изпълнителният директор на компанията. У тях изчезват притесненията, свързани със задължителното одобряване на офертите за клиентите: цени, параметри и други детайли са грижливо „прибрани“ в системата и се използват автоматизирано. Животът на всяка сделка е лесно проследим – от възникването до одобрението и обслужването.

„Едно от ценните предимства е, че се отделихме физически и емоционално от мрежите. Вече не сме приковани към бюра и кабели, нито фиксирани за офиса. Можем да работим по всяко време, от всяко място. Това ни прави свободни в мисленето и действията. Вече стоим по-близо до клиента, което беше нашата основна цел.“

Заедно с това цифрите показват, че търговските обороти на фирмата са нараснали. Ефектът е налице: "ЧЕЗ Трейд България" отчита 20% ръст на клиентите за шестмесечието след активното въвеждане на Salesforce.

12
НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
ТОП100 НА ТЕХНОЛОГИЧНИТЕ КОМПАНИИ


Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Тод Англин, Progress:  София има страхотна общност от софтуерни разработчициТод Англин, Progress: София има страхотна общност от софтуерни разработчици

Конференцията DevReach се завръща в София, има месец до събитието, а всички билети вече са разпродадени, коментира главният евангелист на Progress.

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас