Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Бизнес
23 окт
2017
 
 

Solytron свързва B2B платформата си с ERP системите на своите дилъри

Дистрибуторът предлага улеснения и на по-малките фирми чрез нови инструменти в своя сайт.

2366 прочитания, 0 коментара

Владимир Владков

Две нови услуги пуска за дилърите си Solytron - EDI интеграция и т.нар. Drop shipping, както и обновена B2B платформа, улесняваща търсенето на продукти по характеристики и генерирането на оферта към крайните клиенти, стана ясно по време на партньорската конференция на дистрибутора.

Постарахме се да съберем голяма част от производителите, предоставящи решения с добавена стойност, а като дистрибутор се стремим да улесним нашите клиенти, така че те да имат повече време за генериране на нови бизнес възможности и проекти, коментира Ралица Килиан, главен изпълнителен директор на Solytron.

Конференцията, фокусирана и върху решенията за сигурност, търсени все повече във връзка с предстоящото влизане в сила на на регламента GDPR, събра над 200 специалисти от 110 фирми от цялата страна. Своите решения представиха някои от най-големите ИТ гиганти като IBM, Dell EMC, Lenovo, Microsoft u Cisco, доставчици на решения за захранване на критична инфраструктура от APC и Eaton, системи за сигурност и видеонаблюдение от D-Link, Netgear, шведската Axis и датската Milestone (и двете част от Canon Group), професионални монитори на Philips за различни индустриални сфери, системи за обединени комуникации на Unify (вече част от ATOS), както и специализиран подход към сигурността на McAfee, базиран на отворена платформа и милиарди отчети от огромната инсталирана база устройства.

Партньорската конференция на Solytron събра над 220 специалисти от 110 фирми.

Новите услуги за партньори

Внедряването на интерфейса за електронен обмен на данни EDI при работа с по-големите ИТ риселъри, които разполагат със собствени ERP системи, съкращава процеса на поръчката, тъй като избягва многократното логване в системата на Solytron. „Клиентът прави поръчка за даден продукт или група продукти през своята система, тя пристига в нашата система и веднага се обработва от съответния акаунт мениджър, обясни Станислава Бояджиева, търговски мениджър на дистрибутора. - Всички документи за осъществяване и приключване на сделката като фактури и протоколи се изпращат автоматично.“ Обменът на данни между двете системи става в популярния XML формат.

За да заработи този процес, Solytron предоставя безплатен API интерфейс, който дилърите използват за добавяне на модул в своята ERP системата. След това се провеждат и тестове за съвместимост и изчистване на евентуални грешки, преди обменът да заработи в продукционна среда. „По този начин се печели време, намаляват се грешките, намаляват се и оперативните разходи по системите, а това води до потенциално разрастване на бизнеса, тъй като дилърите могат да отделят повече време на своите клиенти“, добави Бояджиева.

Втората нова услуга Drop Shipping означава, че ако клиентът поръчва стока на дилъра, Solytron ще я достави директно през куриера, като се избягва двойното прехвърляне на продуктите от склада на дистрибутора в този на дилъра и оттам при клиента, като това е важно при поръчки с наложен платеж (90% от случаите). „Освен че ускорява доставката на продуктите до крайния клиент и намалява времето за цялата сделка, услугата спестява на дилърите инвестиции в собствен склад или разширяване на съществуващ, а клиентите са по-доволни“, обясни предимствата на услугата Станислава Бояджиева.

Нов дизайн на B2B платформата

Освен тези две услуги, дистрибуторът е въвел и редица подобрения в своята B2B платформа. Началната страница е изцяло обновена и показва актуалните промоции, променени са и страниците за по-бързо показване на всички характеристики на съответния продукт. Търсачката осигурява на дилърите по-лесно намиране на решенията, подходящи за техните проекти, както и свързаните с тях допълнителни аксесоари, обясни Александър Гинов, уеб контент мениджър в Solytron. Тъй като много от продуктите се предлагат в евро или долари, актуалните стойности на валутните курсове са налични навсякъде в сайта. Възможно е също сравняване на продукти, като тези сравнения могат да бъдат експортнати в Excel файл с лого на дилъра, така че офертата да е готова за изпращане до неговия клиент.

Специални предложения за партньорите

Всички доставчици, с които работи Solytron, предлагат на дилърите, които са регистрирани като партньори на дадения производител, редица допълнителни услуги. Те включват не само отстъпки от цените на продуктите, специална подкрепа при участие в търгове (включително финансова подкрепа на подобни проекти), онлайн обучения, както и предпродажбени и следпродажбени услуги.

Cisco например редовно обявява промоции, включително в европейския си сайт, като „цените за партньорите често са драстично по-ниски от регулярните, особено за пакетни предложения“, заяви Филип Недев, отговaрящ за поддръжката в Cisco. Новост при компанията е възможността за прехвърляне на софтуерни лицензи върху новозакупен хардуер с помощта на инструмента Cisco One. За целта при покупката на оборудване от Cisco всеки потребител трябва да регистрира т.нар. смарт акаунт, обясни Недев. За партньорите, разполагащи със софтуерни специалисти, сайтът DeveloperCisco.com предлага обучение как се пишат скриптове, как се работи с Python, XML и други инструменти.

Партньорската програма на IBM обхваща всички фирми, от онези, които все още не правят бизнес с нас до най-големите ни партньори, имаме бонуси за тях дори само ако покрият дадени сертификати, заяви Красимир Рашев, който отговаря за бизнес партньорите в IBM България. “Освен това IBM е сред малкото световни гиганти, който има вътрешен отдел в България, работещ за партньорите - STG Labs. Българските фирми могат да разчитат на услугите на специалисти от този вътрешен за IBM отдел. Те могат да анализират съществуващата инфраструктура на клиента, да мигрират данните, да участват в първоначалната инсталация, да обучат персонала за инсталираните системи, изискания, заложени в ЗОП. „Това е отдел, който работи за покриване на разходите, т.е. ще платите само заплатата на специалиста, ако той живее в България“, обясни Рашев. Възможно е услугите да бъдат платени и чрез вътрешни фондове на IBM, а не партньорът да разчита на собствени финансови средства. Дилърите получават и ваучери за обучения, с които могат да се платят за услугите на STG Labs. Освен това чрез фонда IGF компанията финансира проекти на дилъри, като за всички сделки с продукти за съхранение или сървъри Power предлага 12-месечно разсрочено плащане с 0% лихва, допълни Рашев.

DELL EMC осигурява на партньорите софтуера Open Manage за интуитивно и автоматизирано управление на инфраструктурата, който разполага с много протоколи за интеграция с други подобни системи Решението може да работи и през мобилен браузър за Android и iOS, устройства, коментира Светослав Толев, консултант в DELL EMC.

Облачната услуга Microsoft Azure може да намали разходите и на малки фирми да си осигурят непрекъсваемост на бизнеса, както и да постигнат съответствие с регулаторните изисквания, особено в светлината на регулацията GDPR, обясни Душан Сатрич от Microsoft. Компанията предлага „калкулатор“, с който дилърите могат да изчислят месечните такси за използваните облачни ресурси. „Solytron разполага с голям предпродажбен екип, който може да помогне на дилърите при разработката на MS Azure офертите за техните клиенти“, коментира специалистът.

При професионални дисплеи Philips залага на Android, тъй като ОС на Google има над 2,2 млрд. регистрирани приложения, а много решения digital signagе използват именно такива приложения. “Само в Европа са регистрирани над 680 000 разработчици на приложения, заяви Богдан Блинда, регионален мениджър на TP Vision. Според него, използването на вграден в SoC Android (Philips Signage Android) дава две основни решения за съдържание – чрез разработка на уеб приложени за digital signage, и за разработка на „вградени“ приложения, които не зависят от ограниченията на браузъра, а контролират изцяло на ниско ниво хардуера на дисплея. В България има няколко партньори на Philips, които разработват и стартират приложения на дисплеи на компанията.

Програмата на D-Link VIP+ осигурява на регистрираните партньори много презентации, обучения и уебинари за новите изделия. „Освен това ако имате проект, ще ви предложим специални цени“, обясни Борислав Георгиев, представител на тайванския производител в България. Компанията разработва и нов облак за бизнеса D-Link Business Cloud с компактен и изчистен дизайн, който ще заработи през 2018 г. През октомври ще започне да предлага и индустриални комутатори, подходящи за редица приложения като умни градове, видеонаблюдение и др.

Netgear предлага доживотна гаранция на своите комутатори, както дори в най-малките модели вгражда 10GbЕ портове. Освен това осигурява на партньорите 90 дни техническа поддръжка по телефона, която започва да тече от момента на регистрацията на продукта. Гаранцията обхваща захранвания, адаптери и др. компоненти, коментира Ангел Георев, продуктов мениджър на Netgear в Solytron. 

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
Фирмите представят

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Тод Англин, Progress:  София има страхотна общност от софтуерни разработчициТод Англин, Progress: София има страхотна общност от софтуерни разработчици

Конференцията DevReach се завръща в София, има месец до събитието, а всички билети вече са разпродадени, коментира главният евангелист на Progress.

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас