Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Вести
09 окт
2017
 
 

Таблетите не са отмряла категория на родния пазар

1797 прочитания, 0 коментара

Интернет търговията на ИТ продукти продължава да изостава в България, като през 2016 г. едва 10% от продажбите са реализирани през този канал. Въпросният бизнес бива “теглен” от София, където са реализирани 25 на сто от интернет продажбите. В останалата част от страната техният дял е едва 4% Това съобщи Людмил Стойчев, управляващ партньор в пазарния анализатор CBN, по време на традиционната “ASBIS Академия” - събитие, на което дистрибуторът събира свои ключови партньори и ги среща с представители на доставяни от него марки.

Все пак, според Стойчев, фирмите осъзнават потенциала на този канал и инвестират в него. Той ги призова да положат допълнителни усилия за неговото промотиране. Основното предимство на интернет продажбите е, че с увеличаване на техния дял се увеличава общият марж. Това предимство може да се използва например за предлагане на по-конкурентни цени. 

Людмил Стойчев

Прочетете още: ИКТ индустрията у нас – в добра форма

От анализаторската компания предвиждат, че за 2017 г. е-търговията с ИКТ стоки ще достигне 15% от общите продажби – 30 на сто за столицата и 9% за останалата част от страната. 

Не особено изненадващо от CBN отчитат “двуцифрен спад” при оборота от продажбите на мобилни компютри. Интересно е да се отбележи обаче, че е налице лек ръст при доставките на лаптопи. Друг любопитен момент, на фона на световната динамика, е че таблетите все още не са отмряла продуктова категория на българския пазар. Присъстващи на събитието търговци обаче коментираха, че тазгодишният ръст в категорията е следствие на отчетения през миналата година спад. 

Стойчев цитира данни от традиционно провеждана от CBN, анкета, в която бизнесите отговарят кои за тях са най-важните продуктови линии. Въпреки затруднените продажби за 2016 г. компаниите посочват лаптопите и таблетите за най-важни за тях. Тук обаче е налице динамика – за 2016 г. 23% от анкетираните са посочили за водеща тази категория, а за 2015 г. техният дял е бил по-висок – 25 на сто за 2016 г. Нв втора позиция са настолните компютри и сървърите с 19%. Челната петица на продуктовите категории се допълва още от компютърните компоненти (13%), мрежовият хардуер (6%) и периферията за печат (7%).

Кадър от ASBIS Академия 2017

За настоящата година дилърите предвиждат най-голям ръст в сферата на софтуера за сигурност. Това далеч не е изненадващо, имайки предвид предстоящото влизане в сила на еврорегламента GDPR, който ще влезе в сила на 25 май 2018 г. Той ще унифицира начина, по който се работи с лични данни в 28-те страни в Европейския съюз, като предвидените санкции при неспазване на правилата са глоби в размер до 4% от годишния оборот в световен мащаб на компанията или до 20 млн. евро. 

По данни на CBN дилърите продават най-много продукти за B2B сегмента (43%), следван от т.нар. SOHO (31%) и публичния сектор (19%). 

Освен CBN на “ASBIS Академия 2017” лекции изнесоха още представители на AMD, Canyon, Dell EMC, HGST, Intel, Kingston, Logitech, Microsoft, Seagate и Western Digital.

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Тод Англин, Progress:  София има страхотна общност от софтуерни разработчициТод Англин, Progress: София има страхотна общност от софтуерни разработчици

Конференцията DevReach се завръща в София, има месец до събитието, а всички билети вече са разпродадени, коментира главният евангелист на Progress.

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас