Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | ИТ проекти
бр. 44, 2005

25 ное
2005
 
 

Напълно автоматизираната услуга Орбифон 01001 привлича все повече потребители

2810 прочитания
Страница 1 от 3

По данни на Орбител в няколкото месеца след пускането на услугата, регистрираните потребители са над 10 000 (към края на октомври 2005 г.), изговорени са над 200 000 минути и са извършени над 2 000 плащания по възможните начини за разплащане, като половината са през системата за електронни разплащания ePay. На 21-ви юни 2005 година стартира телефонна услуга Орбифон 01001 (http://www.01001.bg/), при която абонатите на БТК могат да водят международни разговори на по-ниски цени през мрежата на Орбител. Услугата може да се ползва от всяко населено място в страната, както и от всеки телефонен пост – цифров или аналогов. Бизнес моделът на Орбифон 01001 е изграден така, че ресурсите, респ. разходите на компанията (служители и дистрибуция на карти) при осъществяване на услугата са сведени до минимум. На практика процесите по активиране, настройка и плащане са напълно автоматизирани. При това се намаляват грешките, свързани с човешка намеса в операциите и се увеличава многократно производителността. Потребителите не плащат такса за градско обаждане, защото Орбител е лицензиран телефонен оператор. След като наберат код 01001 преди търсения номер, обаждането директно се пренасочва към мрежата на Орбител. Няма закъснения на сигнала и качеството на услугата е трудно отличимо от традиционната технология. Това, че връзката с всички български и над 15 международни телекомуникационни компании е директна, допринася за качеството на комуникацията. В реализирането на тази услуга се ползват технологии от ново поколение: “Софтсуич базираната пакетна мрежа гарантира ефективност на операциите, която е недостижима за традиционните мрежи”, твърдят от “Орбител. Орбител има втората по големина фиксирана телефонна мрежа в България. А разходите по създаване и експлоатация на една единица са обратно пропорционални на обема на производството – колкото по-голям е обемът, толкова по-ниска е цената на единица. Комуникацията от потребителя до търсения от него номер минава през директните връзки между Орбител с БТК в 27 града в България, българските мобилни оператори и над 15 международни телекомуникационни компании като Deutsche Telekom и France Telecom. Така с по-малко посредници клиентите могат да получат още по-ниски разходи. Проектът е реализиран от “Орбител” и “Нетейдж”. Стартирал е през пролетта на 2005 г. с идеята да се разработи сайт, чрез който да се извършва регистрация, настройки и плащания за услугата т.е. всичко свързано с услугата (с изключение на провеждането на разговори), да бъде в уеб среда. По този начин на потребителя няма да му се налага да търси карти и да въвежда различен ПИН код всеки път, когато иска да говори – почти всичко ще извършва чрез Интернет по всяко време от денонощието. Новата услуга е наследник на Орбифон услугата за разговори, предназначена за частни лица. Разпространението на Орбифон се извършваше във вид на предплатени карти за разговори.
1 23
НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
Фирмите представят

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Мартин Райхле: R&M развива бизнеса си с иновативни и качествени решенияМартин Райхле: R&M развива бизнеса си с иновативни и качествени решения

2018 г. е най-добрата година за бизнеса на компанията, разработваща и произвеждаща системи с швейцарско качество вече 55 години, заяви Мартин Райхле, един от съсобствениците на Reichle& De-Massari (R&M)

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас