Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Софтуер
бр. 44, 2005

25 ное
2005
 
 

Комплексност търсят потребителите от системите за транспорт и логистика

4525 прочитания
Страница 1 от 5

Мария Малцева Широк спектър софтуерни системи за транспорта и логистиката предлага българският пазар. Офертите покриват всички възможни аспекти – организацията на спедицията, на движението на превозните средства и пратките, формирането на маршрути, проследяването на транспортните средства и пратките чрез GPS системи, боравенето с митнически документи, управлението на автопарка. Комплексност в системите за управление на логистиката – така най-кратко може да се формулира насоката, в която се развиват и ще се развиват системите за транспорт и спедиция. По наблюдение на специалистите от бранша, потребителите вече не намират удовлетворение в използването на система, покриваща само част от логистичните процеси във фирмата. По тази причина започват да се развиват софтуерни решения, които обхващат цялостната дейност: от заявката през офертата и всичките етапи на обслужването до нейното окончателно изпълнение. Резултатът е, че на пазара започват да се явяват цялостни спедиторски решения, обединяващи функционалности, които доскоро са обслужвани от отделни програми. Складово-логистични решения, системи за издаване на митнически документи, управление на автопарка и ред други продукти вървят към сливане в комплексни решения. Предпочитан, разбира се, е модулният подход. Стремежът към комплексност и системност в работата на спедиторските фирми или отдели има и още едно изражение. То е свързано с интеграцията между софтуерите за управление на логистиката и ERP платформите за цялостен фирмен мениджмънт. По този начин може да се автомтизира не само управлението на логистичната дейност, но и целият процес, свързан с нея: работата с клиентите, подаващи заявки, осчетоводяването и т.н. Обичайно тази интеграция протича по два възможни пътя, в зависимост от спецификата на бизнеса на организацията. Организациите, за които спедиторската дейност е основна, традиционно стартират с внедряване на логистичен софтуер, а по-късно внедряват и ERP платформа, интегрирайки двете системи. Обратно, производствените предприятия, разпространяващи продукцията си в дистрибуторска мрежа – хранителни стоки, обувки, текстил, козметика, фармацевтика – внедряват първо ERP система. Напълно възможен е и трети вариант – за управление на спедицията да се използват вградените логистични модули на ERP решенията. Такива са налице при висококласни системи като SAP, Oracle. Подобна практика обаче не е позната у нас, споделят специалистите. Една свободна ниша на пазара, която засега остана незаета, са продукти за управление на логистичната дейност на над-фирмено равнище. Някои експерти от бранша посочват, че спедиторските компании имат нужда да обменят информация помежду си, например за свободни камиони по дадени маршрути, споделяне на транспортните средства. Това обичайно става чрез определен софтуер и мрежова функционалност, така че например през Интернет да могат да се правят справки.
НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
Фирмите представят
Безпрецедентна производителност в новите супербързи х86 сървъри на FUJITSU

Безпрецедентна производителност в новите супербързи х86 сървъри на FUJITSU

Изключително бързи възможности за обработка на трудоемки и тежки задачи, както и на невъобразими до момента количества данни

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Мартин Райхле: R&M развива бизнеса си с иновативни и качествени решенияМартин Райхле: R&M развива бизнеса си с иновативни и качествени решения

2018 г. е най-добрата година за бизнеса на компанията, разработваща и произвеждаща системи с швейцарско качество вече 55 години, заяви Мартин Райхле, един от съсобствениците на Reichle& De-Massari (R&M)

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас